Nasze Przedszkole powstało
w 1981 roku. Uroczyste nadanie imienia odbyło się
4 maja 2002 roku
i odtąd patronem naszej placówki stał się dr Gustaw Studnicki. Przedszkole mieści się
w bloku nr
5 na Osiedlu Pod Skarpą.
Organizację pracy
w ciągu dnia, określa ramowy rozkład dnia opracowany
z uwzględnieniem wymagań zdrowotnych
i higienicznych oraz zgodny
z podstawą programową. Pracę wychowawczo
- dydaktyczną w placówce organizuje się
w oparciu o zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną, roczny plan pracy przedszkola. Nauczyciele opracowują miesięczne plany pracy,
w których uwzględniają zajęcia, zabawy, spacery, wycieczki oraz pracę indywidualną
z dziećmi i kontakty z rodzicami.
Koncepcja pracy Przedszkola Publicznego nr 5
Naczelnym zadaniem przedszkola jest przygotowanie dziecka do odnoszenia sukcesów
i radzenie sobie
z trudnościami. Każdemu dziecku stwarzamy szansę rozwoju na miarę jego możliwości.
Nasze przedszkole uczy samodzielności i logicznego myślenia.
Przedszkole czynne jest
od poniedziałku do piątku od godziny 6.00 - 17.00.
Nauczycielki na bieżąco informują Rodziców
o ciekawych zajęciach, uroczystościach,
wycieczkach lub innych niespodziankach odbywających się
w przedszkolu.
Dzieci powinny być przyprowadzane
i odbierane z przedszkola osobiście przez rodziców, bądź inne, pełnoletnie osoby upoważnione przez rodziców
w pisemnym oświadczeniu złożonym
u wychowawcy dziecka.
W naszym przedszkolu pracuje wykwalifikowana
kadra, która stwarza dzieciom optymalne warunki do rozwoju przy wykorzystaniu różnorodnych form i metod otwartego stylu pracy. W
pracy z dziećmi nauczyciele wykorzystują wiele pomocy dydaktycznych, stosując nowatorskie metody pracy realizują wybrany program
dydaktyczno-wychowawczy, pozwalający na dobre przygotowanie absolwentów do podjęcia nauki w szkole.
Przedszkole
-
wspiera rozwój osobowości w zgodzie z własnym systemem wartości, który respektuje prawa innych, wartości uniwersalne, przyjęte
normy, daje możliwość samorealizacji
-
jest otwarte na potrzeby dzieci i rodziców
-
wspiera aktywność poznawczą i twórczą
-
uczy tolerancji, akceptacji i poszanowania odmienności każdego człowieka
-
wspiera rozwój wrażliwości emocjonalnej i wyobraźni
-
wspiera samowychowanie, samokształcenie i kierowanie własnym rozwojem
-
wychowuje dziecko aktywne, wrażliwe, samodzielne i radzące sobie z problemami
-
wspiera prospołeczne i prozdrowotne działania dziecka
-
otwarte jest na propozycje rodziców, ich udział w życiu przedszkola – partnerska współpraca z rodziną dziecka
-
umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia potrzeby środowiska